Articles

New Hampshires 48 4000-Bunntekst, Rangert

Hvis jeg hadde en dollar for hver gang noen spurte meg hvilken Av New Hampshires 48 4000 bunntekst var min favoritt, ville jeg ha et par hundre dollar. Som ikke er veldig mye penger. Men da jeg ble bedt om å rangere dem fra minst til mest favoritt av Trek redaktører, hoppet jeg på sjansen til å takle noe mange ville vike unna. Når det er sagt, er det ingen måte jeg kan 100 prosent rangere dem fra verste til beste. Jeg elsker dem alle, selv de jeg hatet da jeg gikk på dem. Og hva som kan ha vært en av mine minst favoritt turer kunne rangere i topp fem for noen andre.Men for moro skyld, la oss takle den umulige oppgaven med å sammenligne ett fjell til et annet, fra #48 til # 1.

Rangering New Hampshires 48 4000-Bunntekst

48 og 47: Hancock/South Hancock

Ja, det er lysbilder, og en fin tur i skogen før dem. Men ingen av Hancocks igjen et varig inntrykk på meg. Hva gjorde South Hancock rangerer litt høyere enn Hancock? Toppen er en litt mer skogkledd og hadde noen fin utsikt mellom grenene. Likevel ble det ikke gjort noe varig inntrykk.

46: Moriah

Var ikke en fan. Turen var ubarmhjertig, jeg hadde nye fjellsko og føttene mine drepte meg, og utsikten var ikke noe å skrive hjem om.

45: Osceola, East Peak

det er helt skogkledd og når hiked alene, uten peakbagging Med Osceola, stien er den mest spennende delen av turen. Den eneste utsikten fra toppen er ikke noe mer enn et blikk opp På Osceola teasing deg gjennom trærne.

44: Middle Carter

jeg husker ikke engang hvordan toppmøtet så ut. Jeg tror det var visningsløst og overskygget av den enestående utsikten På Mount Hight.

43: South Carter

denne toppen slår Middle Carter bare fordi den hadde noen fantastiske blowdowns når jeg hiked den. Manøvrering over dem og fotturer 19 Mile Brook Trail er det som gjorde Carters en minneverdig tur.

Toppen Av Mount Liberty

42: Carter Dome

nedstigningen fra toppen til Carter Notch er den mest spennende delen av denne turen. Det er ingen utsikt fra toppen og prøver ikke å skli og falle på isete steiner, mens du ser to tenåringer prøver å navigere de samme steinene uten microspikes, er det jeg husker mest Om Carter Dome.

41: Wildcat D

det er en stolheis øverst og stien er i utgangspunktet uendelig PUDS til du kommer ut på den andre siden og må klatre ned I Carter Notch. Nok sagt.

40: Wildcat a

Etter slogging langs Wildcat Ridge Trail, kommer du til en steinete utsikt med utsikt over Til Carters. På dagen jeg gikk det, var det ingen utsikt, og nedstigningen ned I Carter Notch var den beste delen av dagen.

39: Tecumseh

Dette er vanligvis en av de første 4000-bunntekstene noen vil vandre fordi det er lettest å komme til, og en av de korteste turene. Toppmøtet har noen god utsikt, men å vandre ut fra et skianlegg parkeringsplass, og følge en sti som går parallelt med en skiløype, er ikke det jeg vil kalle en villmarksopplevelse.

New Hampshires Hvite Fjell: Vennligst Nyt Ansvarligde Hvite. Notorisk vanskelig. Berømt fantastisk. Denne omtrent hundre mil strekning Av Appalachian Trail Gjennom New Hampshire er sikker på å skille seg ut i minnet om noen thru-turgåer og fantasien til noen håper en. The White Mountain strekning av…Les mer

38: Passaconaway

Begge ganger jeg gikk dette fjellet det ble socked i. Stien til toppen er veldig fin og stien mellom Whiteface Og Passaconaway (hvis du bagging begge toppene) har en god stemning, så jeg likte dette fjellet.

37: Osceola

En av de første 4000-footers jeg noensinne gjorde Var Osceola. Jeg husker at det var veldig vanskelig, og da jeg kom til toppen, skjønte jeg at Jeg også ville treffe East Osceola. Dårlig ide. Jeg nådde Øst Osceola toppmøte og kjempet tilbake tårer å vite at jeg var nødt til å spore mine skritt tilbake til Toppen Av Osceola å komme tilbake til bilen min. Den andre gangen jeg gikk det, innså jeg at jeg var mye sterkere og så at veksten fikk meg til å føle meg veldig bra om meg selv.

36: Whiteface

Klatring Opp Blueberry Hylle og deretter ser ut over Sandwich Range Wilderness på en solrik dag er noe alle bør gjøre minst en gang i livet. Stien utenfor toppen som fører Til Passaconaway legger til skjønnheten i denne turen. De mange fluene som ser ut til å leve evig på de åpne kantene på toppen av fjellet, legger ikke til skjønnheten i denne turen, men de er absolutt minneverdige.

35: Carrigain

dette var det første fjellet jeg klatret der jeg nesten snudde meg før jeg nådde toppen. For en ny turgåer Er Signal Ridge Trail ubarmhjertig. Den første delen av turen er ikke dårlig, men da treffer du den faktiske oppstigningen, og den slutter ikke å øke høyden til du kommer til en kort, flat ås før den endelige trykk for toppmøtet. Ja, det er fantastisk utsikt fra toppmøtet, men jeg hatet Carrigain lenge før jeg gikk det igjen som en sterkere turgåer og skjønte at det ikke er så ille.

34: Garfield

Dette var min første 4000-bunntekst. Jeg hiked det med mannen min tilbake i 2010 og trodde det var en veldig lang tur på ti miles. Siden da har jeg hiked det to ganger solo, og det var en fantastisk tur begge ganger. Garfield Trail er en Av De Eneste stier I De Hvite som har switchbacks og de første par miles av stien er gradvis og veve gjennom en vakker løvskog. Utsikten fra toppen er enestående i alle retninger, og den har litt av alt en god tur bør ha.

33: Field

Det er veldig vanskelig å «rangere» Willey Range fordi du vanligvis peakbag dette settet med tre fjell (Willey, Field, Tom). For å få til dette innlegget jeg rangering Feltet lavere på listen Enn Tom Og Willey rett og slett fordi Det egentlig ikke har noe å gå for det. Ja, det er noen utsikt fra det meste skogkledde toppmøtet, men det sitter mer som en bump på en fjellrygg enn en topp som står alene med unike egenskaper.

Sjællands Sti

32: Willey

Begge ganger har Jeg hiked Willey jeg kom fra Az Trail, ikke Ethan Pond Trail, noe som betyr at jeg aldri har fått oppleve de omfattende trinnstiger som fører opp Til Willey Range Trail. Toppen Av Willey har noen fin utsikt Over Pemigewasset Villmark, men alene, det er ikke den mest fantastiske toppen jeg har stått på toppen av.

31: Tom

Tom Er min favoritt topp På Willey Range. Det er veldig vanskelig å rangere disse toppene individuelt fordi jeg bare har hiked dem som en gruppe, men Det er ingen tvil om At Tom er min favoritt ut av de tre. Sitter alene på en sporet sti, Tom Har Ikke Den beste utsikten fra toppmøtet, Men Det er noe om denne toppen og stien rett før Tom Spur som snakket til Meg. Jeg husker første gang jeg klatret opp i fjellet. Jeg sto på stien krysset Der Willey Range Trail møter Az Trail Og Tom Spur og Jeg var i ærefrykt for at det var denne mystiske nettverk av stier i skogen tusenvis av fot opp. Jeg følte at jeg hadde oppdaget en hemmelig verden som eksisterte i skogen, og i stedet for å være redd for å være alene i skogen, følte jeg meg velsignet for å ha snublet over noe så vakkert.

576 Summits: Gridding New Hampshires 4000-FootersNew Hampshires Hvite Fjell er hjem noen av de mest utfordrende og vakre stier i landet. Stiene er ofte litt mer enn eroderte rockslides, navigert av boulder hopping og senke ens selv av beleirede trestammer. Og det er bare om sommeren. Takk…Les mer

30: Hale

Første gang Jeg gikk Mount Hale tok Jeg Lend-A-Hand stien til toppen og peakbagged den Med Zealand. Jeg var veldig sliten og skjønte ikke hvor tøff stien til toppmøtet skulle være. Snarere enn å være awestruck om fotturer gjennom en vakker myr, jeg var irritert og grinete fordi jeg var sulten og sliten og kjører ut av vannet. Den andre gangen jeg gikk på det, bestemte jeg meg for å raskt treffe toppmøtet alene fordi jeg ikke hadde mye tid til å gjøre en lang tur. Det var ekstremt fuktig den dagen, og selv om stien til toppen er vakker, svettet jeg til døden og følte meg veldig svak. Toppmøtet har ingen utsikt, men jeg vil definitivt gjøre det igjen Ved Lend-A-Hand Trail som en løkke med Hale Brook Trail.

29: Pierce

Pierce er etter min mening en av de enkleste av 4000-bunntekstene å vandre. Det har også noen fantastiske utsikt Over Presidential Range fra toppmøtet, og går gjennom alpine sonen mot toppen. Crawford Path Er kjent som den eldste kontinuerlig brukt og vedlikeholdt sti I Nordøst. Det ble først etablert i 1819 og er en Del Av Appalachian Trail I New Hampshire. Den delen av stien som fører til toppen Av Mount Pierce er moderat gradert og en typisk New Hampshire tursti, uten switchbacks. Hvorfor er det ikke høyere opp på min liste over favoritt turer? Det er ikke veldig lenge og for tungt trafficked for meg.

28 og 27: South Twin/North Twin

Både South Og North Twin mountain har vakker utsikt inn I Pemigewasset Wilderness, men begge ganger har jeg hiked dem jeg har gjort det som en del av en enkelt-dagers Bonds traverse. Dette førte til at de ble overskygget av de episke Båndene. De er fantastiske topper, og stien som fører til toppen er nydelig, veving gjennom løvskog og strødd med bekk kryssinger. Som en frittstående tur som dekker begge toppene, ville man ikke bli skuffet.

26: Eisenhower

Sitter rett mellom Mount Pierce og Mount Monroe, Er Eisenhower et vakkert fjell med en åpen, flat topp og utsikt i alle retninger. Toppmøtet er omgitt av alpinsonen, og uansett hvilken sesong du går på, blir du ikke skuffet. Med mindre du går det i dårlig vær, noe som ikke ville være veldig smart, og forhåpentligvis ikke er noe du har tenkt å gjøre( les: helt utsatt for elementene på et stort, åpent toppmøte).

Toppen Av Mount Jackson

25: Monroe

den beste delen om fotturer Mount Monroe er at hvis du tar den på fra nord mot sør, kan du dumpe sekken ved Innsjøene I Skyene hytta før du treffer toppen. Vel, det er ikke den eneste gode delen av dette fjellet, antar jeg. AMC hytta har smakfulle godbiter, og du vil være do til ikoniske Hvite Fjellutsikt. Men hvis du leter etter ensomhet, vil du ikke finne den på Noen Av Presidentialene, med mindre du går dem om vinteren, og selv da vil du sannsynligvis løpe inn i folk.

24: Lincoln

Det er ikke noe dårlig Om Mount Lincoln, den midterste toppen på Franconia Ridge, men da jeg gikk på det, var det ikke tid til å stoppe på toppen, eller til og med innse at jeg var på toppen, fordi det var januar og dårlig vær. Jeg vet at det er steiner og steinblokker å navigere, men det er omtrent alt Jeg vet om Lincoln.

23: Washington

jeg vet at de fleste kommer til å lure på, hvorfor Er Mount Washington på nummer 23 på listen din?! Hvorfor er det ikke nummer 1? For å være ærlig, så mye som jeg elsket begge ganger, gikk jeg på det, toppen er litt av en nedtur for en turgåer som meg. Å vandre gjennom Tuckermans Ravine eller forbi fossene på Ammonoosuc Ravine Trail, opp fjellfeltene, hvor begrepet » sti » brukes løst, og deretter ende i kjas og mas på toppen er alt annet enn en villmarksopplevelse.

Det som Trengs For Å Vandre Hver Kilometer Av Stien I New Hampshires Hvite Fjellrødforing: Den Største Turutfordringen Du Aldri Har Hørt Om White Mountain National Forest er en legendarisk bastion av robusthet. Appalachian Trail thru-turgåere anser nesten enstemmig 100-mils delen gjennom De Hvite som den vanskeligste delen av deres 2200 mil trek. Men…Les mer

22: Flume

Mount Flume har noen fantastiske utsikt Over Franconia Hakk. Det har også det som virker som uendelige trinnstiger som fører Opp Osseo Trail. Disse stiger tjene som et eksempel på fremragende arbeid av stien vedlikeholdere I De Hvite. Jeg likte stigene best på denne turen.

21: Moosilauke

Alle tre ganger jeg har besteget «Elgen» den har blitt socked inn. Det tok ikke bort fra skjønnheten i dette fjellet eller stiene som førte til toppen. Å ta den gamle vognveien til toppen og besøke fundamentet fra hotellet som pleide å stå på toppen av dette fjellet, får deg til å føle at du gikk tilbake i tid.

Crawford Path

20: Cannon

Cannon Mountain er en vakker tur, til du kommer til toppen og ser utkikkstårnet plantet blant trærne. Noen mennesker kan ikke bli plaget av menneskeskapte inventar på toppen av fjellene, (og noen ganger tar disse armaturene ikke bort fra skjønnheten), men jeg har aldri vært en fan av å vandre et fjell og høre lyden av stolheisen som løper noen få meter fra toppen.

19: Liberty

Liberty er et vakkert fjell. Den delen av det som skiller seg ut mest i mitt sinn er rocky summit, som stikker ut til et punkt. Hvorfor skiller denne funksjonen seg ut for meg? Hver gang jeg står på den klippen, er Alt Jeg kan tenke På, Løvenes Konge, som får Livets Sirkel til å spille i hodet mitt, og jeg husker da jeg pleide å skyve katten min i luften mens jeg skrek:» DET ER LIVETS SIRKEL » som barn. (Ingen katter ble skadet i reenactment av den filmen).

18: Jackson

jeg har gått dette fjellet mer enn noen annen 4000-footer, ikke fordi det er den vakreste (selv om det er nydelig), men fordi det var der jeg følte meg mest komfortabel i de tidlige dagene av min turkarriere. Jeg har hiked det i hver sesong, og uansett hvilken tid på året, er jeg alltid velkommen til blåsende vind på det åpne toppmøtet. Det har ikke avskrekket meg å besøke det gang på gang.

17: Galehead

Første gang Jeg gikk Galehead jeg nesten gråt på toppen. Som, for de av dere som har hiked det vet, er en skogkledd, visningsløs sirkel av skog hvor alle de svarte fluene i New Hampshire bor. Hvorfor gråt jeg nesten? Fordi jeg var sliten og jeg trodde ikke jeg kunne gjøre det. Men jeg satt der i trærne, tok et bilde av meg selv smilende, og deretter gikk tilbake Til Galehead Hytta. Galehead summit er en av de folk gjør rett og slett fordi de må nå toppen for å sjekke den av » listen.»De smarte menneskene stopper ved hytta og nyter faktisk utsikt og mangel på svarte fluer.

16: Zealand

Et annet toppmøte som mangler utsikt, Zealand, er bedre Enn Galehead fordi selv om toppen er helt skogkledd, er det ingen svarte fluer og det er et godt fotografert toppskilt skåret på et treverk. Denne toppen har et spesielt sted i hjertet mitt fordi Zeacliff var en av min avdøde fars favorittsteder å besøke I De Hvite.

15 og 14: Nord Kinsman/Sør Kinsman

disse fjellene faller på Appalachian Trail og har noen fantastisk utsikt over Franconia Ridge fra sine topper. Lonesome Lake AMC Hut og Lonesome Lake sitter 1000 meter opp Fra Lafayette Place parkeringsplass og er tungt besøkt av turister. Så mye som jeg elsker hele dette området, liker jeg ikke å vandre i en conga-linje, så jeg pleier å holde på å vandre disse to toppene til vinteren.

Tuckermans Kløft

12: Nord Tripyramid/Midt Tripyramid

Da jeg først begynte å vandre, Var Tripyramidene noen av mine favoritttopper i De Hvite. Tar Sabbaday Brook Trail og Pine Bend Brook Trail til toppen av disse to nesten viewless topper ment nyter skogen var den beste delen av turen. Vandring i Sandwich Range Wilderness betyr at det mangler sti markører, og blowdowns blir bare ryddet hvis det er absolutt nødvendig. Klatring over og under fallne trær, stopper for å sikre at du fortsatt er på stien, og krysser bekker dusinvis av ganger, er det som gjør disse toppene noen av mine favoritter.

11, 10 og 9: Mount Bond, West Bond og Bondcliff

Disse tre toppene handler ikke om toppmøtet for meg-de handler om reisen. Ja, å stå På Bondcliff og føle at du er i ferd med å falle av kanten, er fantastisk, men det er ikke derfor jeg går på disse toppene. For å være ærlig, og sannsynligvis noe mange ville balk på, liker jeg den lange turen i skogen På Bondcliff Trail og Lincoln Woods Trail nesten mer enn resten av turen.

Topp Fem New Hampshire Turer Som Ikke er På Appalachian TrailAs bladene begynner å slå i nord-New Hampshire og blad-peeping sesongen kommer i full gang, prøver å finne ensomhet I NH villmarken blir mer og mer vanskelig. I stedet for å holde seg inne, eller kjempe mot folkemengdene…Les mer

8, 7 og 6: Madison, Adams, Jefferson

for minst til mest episke, etter å ha klatret Opp Caps Ridge Trail til Toppen Av Jefferson, Kunne Madison og Adams ikke sammenligne. Ja, det er fantastisk utsikt fra alle tre toppene, Men Jefferson vant. Adams vinner når det kommer til de fleste tekniske løyper-spesielt når Du tar Star Lake Trail ned fra toppen. Denne traversen er en av de mest minneverdige turene jeg noensinne har gjort, og jeg tror jeg smilte hele dagen (til jeg gikk tom for vann med omtrent fem miles igjen i turen).

5: Lafayette

Dette var toppmøtet som jeg avsluttet rundt en av fotturer hver av de 48 4000-bunntekstene. Det var episk og fantastisk å stå på toppen av den toppen i januar, uten utsikt, snøfall, vindpisking og rime isforming på alt utstyret mitt. Det var en av de mest utfordrende turene jeg har gjort, og det toppmøtet vil alltid ha et spesielt sted i hjertet mitt fordi det var slutten på begynnelsen for meg.

4: Waumbek

første gang jeg gikk på fjellet, nådde jeg ikke toppen. Jeg trodde jeg hadde, men så omtrent halvveis ned innså jeg at jeg ikke hadde truffet toppen. Det sugde. Jeg var veldig redd vandre det, fordi det var helt socked i hele tiden og stien føltes veldig uhyggelig. Jeg var den eneste personen på stien nesten hele tiden, og det var tilbake da jeg først begynte å vandre. Siden da har jeg hiked det to ganger, og den delen jeg liker mest om Hele Denne Hvite Regionen er det som skremte meg mest i begynnelsen. Jo mer jeg kommer ut, jo mer innser jeg at fotturer de mindre reiste stiene er mine favoritter.

Start av besetningsstien som fører til Toppen Av Uglens Hode

3: Isolasjon

første gang jeg gikk Isolasjon, gjorde jeg en løkke over Glen Boulder og Rocky Branch Trail. Jeg likte det ikke i det hele tatt. Flertallet Av Rocky Branch Trail var mer Som Rocky Brook Trail, og jeg sluttet å prøve å holde føttene tørre etter omtrent en halv mil slogging gjennom en veritabel strøm. Jeg lovet å aldri gå den stien igjen. Ett år senere trakk jeg inn i trailhead og dro tilbake opp stien. Det var fantastisk. Syv miles av villmark og noen av de vakreste skogen jeg har sett.

2: Cabot

The Great North Woods har blitt noen av mine favorittsteder å besøke I De Hvite siden jeg begynte å vandre. De er også noen av de områdene jeg var mest redd for da jeg var en ny turgåer. Nå, det jeg en gang fryktet er det jeg elsker mest om Denne delen Av New Hampshire. Selv om du mest sannsynlig vil se minst en person når du går På Cabot, den nordligste 4000-bunnteksten på listen, føler jeg fortsatt at jeg er midt i ingensteds når jeg klatrer dette fjellet. Hele Kilkenny Ridge, som strekker Seg Fra Waumbek Til Cabot, er noe av den vakreste skogen jeg har møtt.

1. Owl ‘S Head

min favoritt 4000-footer er Owl’ S Head. Det er ingenting jeg ville endre om denne turen, og begge ganger jeg har fullført det, visste jeg at det var mitt fjell. Første gang jeg fullførte 19-mils fottur, ble jeg forelsket i den lange turen. Å tilbringe åtte miles som går gjennom noen av de minst reiste stiene i De Hvite Fjellene, gjennom skog som føles like gammel som tiden, er det jeg elsket mest Om Owl ‘ S Head. Det er ingen utsikt fra toppen, du klatrer en mils lysbilde etter å ha gått åtte miles, og navigerer deretter en flokkbane resten av veien til det skogkledde toppmøtet. Det er perfekt.

Final Thoughts

Rangering av 48 4000-bunntekstene er ikke lett, og selv etter å ha gjort det, finner jeg meg selv lurer på hvorfor jeg plukket ett fjell for å komme før en annen. Å spørre En ekte elsker Av De Hvite Fjellene for å rangere «the 48» er som å spørre foreldrene om å velge sitt favorittbarn. Hver er unik, og du kan favorisere noen egenskaper over andre. Noen ganger kan du bli grundig irritert med den ene over den andre, men du kan ikke muligens si hvilken du liker mer. Det samme gjelder for fjellene. Hver har sin lærdom å lære deg, og hver gang du vandre dem du lære noe nytt om deg selv. Den beste delen om 48 er at du kan vandre dem en million ganger og se noe nytt, føle en ny følelse, eller oppdage et annet perspektiv hver gang du treffer stien. Den beste delen om fotturer er at stien river deg ned og deretter bygger deg opp igjen, om og om igjen.