bästa Mobilspårkamera (Köparhandbok och recensioner) 2020

den här sidan kan innehålla affiliate-länkar. Som Amazon Associate och Cabelas affiliate tjänar vi på kvalificerade inköp, utan extra kostnad för dig.

ett av de största problemen med vanliga spårkameror är behovet av att fysiskt besöka varje kamera för att dra SD-korten och se dina foton. Du riskerar att varna djur i området med din doft varje gång du besöker kameran.

jägare går till extrema längder för att minimera detta problem, lämnar dem ut i många veckor åt gången, bara drar SD-kort i regnet och utformar noggrant besöksvägar för att undvika att förstöra området.

trådlösa och cellulära spårkameror erbjuder möjligheten att undvika dessa potentiella fallgropar genom att använda dagens fantastiska trådlösa teknik. Med 2G -, 3G-och 4G-mobilnät kan du nu få spårkamerabilder automatiskt skickade din telefon, surfplatta eller dator. Med trådlösa spårkameror kan du använda ett befintligt Wi-Fi-nätverk eller skapa egna lokala Wi-Fi-hotspots för att göra detsamma.

om det låter fantastiskt, det beror på att det är! Det finns dock en fångst, och det är prislappen kopplad till dessa spelkameror. De är flera gånger dyrare jämfört med även de bästa traditionella spårkamerorna. Målet med resten av denna artikel är att utbilda dig om fördelarna och nackdelarna med tekniken och granska de bästa trådlösa och cellulära spårkamerorna så att du kan fatta ett bra beslut.

snabb navigering:

”trådlös” vs 3G Cellular

När folk säger ”trådlös”, hänvisar de förmodligen till trådlös som i vad de använder på sina smartphones. Flera tekniker kan anses vara trådlösa, var och en har sina egna fördelar och nackdelar. Trådlösa spårkameror bör betraktas som att använda Wi-Fi eller Bluetooth, och mobil som att använda samma satellitnätverk som din smartphone. 3G-och 4G-mobilspelkameror är överlägset mer populära av kameratyper för jakt.

bästa Mobilspårkameror

dragningen mot mobilspårkameror är det faktum att de kan skicka dina foton direkt till din smartphone eller surfplatta. De använder samma mobiltelefontorn som telefonleverantörerna (Verizon och AT&T), och du behöver en separat serviceplan för varje kamera. Låt oss dyka in och jämföra de bästa mobilspårkameramodellerna som finns tillgängliga i år.

Modell: bilder: Video: pris:
HCO Spartan GoCam 8MP 720p $$$$
Bushnell Aggressor Wireless 14MP 1080p $$$
Reconyx SC950C 3.1MP N/A $$$$$
Covert Code Black 12.0 (AT&T) 12MP N/A $$$
Covert Blackhawk 12.0 (Verizon) 12MP N/A $$$$
Wildgame Innovations Crush Cell 8 Lightsout Digital Trail Camera, Realtree Xtra 8MP 720p $$$
Spypoint MMS 10MP 720p $$$
Spypoint Link 4G 12MP 720p $$$
1007246 Spypoint Link 3G Trail Camera-11MP HD-Camo 11MP 720p $$$
Stealth Cam GXW Wireless 12 MP Trail Cam 12MP 1080p $$$

HCO Spartan GoCam Review

HCO Spartan GoCam kombinerar tillförlitlig prestanda till ett rimligt pris, vilket har varit svårt att hitta i kategorin mobilspårkamera tills nu. Spartan GoCam är certifierad av och säljs på&T, Verizon och US Mobilkonfigurationer, så du har alternativ oavsett vilken tjänst som har täckning i ditt område.

kamerans inställning är väldigt enkel. Gå till GoWireless-sidan för aktiveringsinstruktioner för varje operatör. Den mest populära planen för en AT & T GoCam är $25/90 dagar/1 GB data, och det finns två nya planer, $45/180 dagar/2 GB och $75/1 år/4 GB.

Om du har en Verizon GoCam kan du lägga till den på ditt konto för $5/månad eller $20/månad utan ett konto. Den amerikanska cellulära GoCam är liknande, med en $ 5/mo ansluten enhetsplan, eller $10/mo för 300MB utan en mobiltelefonplan.

normalt skickar GoCam bara bilder till en e-postadress, men det finns ett knep för att få textmeddelanden istället. När du anger telefonnumret på ditt konto kan du ange [email protected] för en AT &t smartphone. Ange [email protected] för en Verizon-smartphone, där siffrorna är ditt personliga 10-siffriga mobilnummer. Installationen tar mindre än 5 minuter för att aktivera kameran, för endera tjänsten.

premium GoWireless-tjänsten skiljer HCO Spartan från fältet. Denna tjänst ger dig tillgång till mobilappen och en mängd ytterligare funktioner. Du får möjlighet att övervaka batterinivåer, ändra kamerainställningar på distans, ändra storleken på överförda foton, molnlagring och ändra bildleveransalternativ. Priset för premiumtjänsten är bara $ 4 per månad ovanpå din dataplan.

prestanda: GoCam har en genomsnittlig utlösningstid på 1 sekund, men kompenserar för detta med ett utmärkt utlösningsområde på 80 fot, med en bred detekteringszon. Liksom på alla cellkameror är bilden som skickas till din telefon en mindre komprimerad bild som tenderar att visa lite pixelering. Den goda nyheten är att det ursprungliga fotot i full storlek sparas på SD-kortet ombord.

nattblixten är genomsnittlig men kommer att göra jobbet. Enligt tester kan en uppsättning 12aa litiumbatterier förväntas pågå i minst 2 månader på en plats med medelaktivitet. Webbplatser med mindre hjorttrafik kan vara mycket längre. Sammantaget är HCO Spartan GoCam ett pålitligt val med en stor detekteringszon och tar suddiga foton. GoCam skulle vara ett utmärkt val om du tittar på att köpa din första mobilspårkamera.

Visa på Amazon

Bushnell Aggressor Wireless Review

Bushnell Aggressor är efterföljaren till den populära trophy Cam HD Wireless camera. Aggressorn har redan fått högt beröm från platser som TrailCamPro och den icke-trådlösa versionen var 2016 Redaktörens val för friluftsliv. Kamerasensorn har uppgraderats från 8MP till 14MP bilder och 1080p videoinspelning.

aggressorn körs på AT &T-nätverket och du registrerar dig för service genom att skapa ett konto och lägga till kameran via Bushnells webbplats. Månatliga dataplaner sträcker sig från $9.99 (1,500 bilder) till $59.99 (15,000 bilder). Efter aktivering handlar det om att komma in i kamerans inställningar för att mata in ditt telefonnummer för textmeddelanden eller e-postadresser. Du får textbilder 480 640 pixlar i storlek, men du kan beställa större bilder på TrophyCam-webbplatsen. Webbplatsen är också användbar för att ändra inställningar på distans, kontrollera cellmottagning och övervaka batterinivån.

prestanda: Detta är en IR-kamera utan glöd, med utmärkt nattblixtområde och en snabb 0,3 sekunders utlösare. Bilder på dagtid har visat sig vara tydliga, rika på färg och med bra djupområde. Batteriets livslängd är bara genomsnittlig och liknar HCO när det gäller förväntad livslängd med 12aa litiumbatterier. Om du behöver förbättra batteriets livslängd har du möjlighet att lägga till en Bushnell solpanel. Ett annat knep är att ställa in kameran i batchläge, som laddar upp bilder vid schemalagda tider, vilket minskar antalet gånger kameran måste starta för att överföra över celltornen. Bushnell Aggressor är en utmärkt mobilspårkamera och kommer med starka rekommendationer.

Visa på: Amazon

Reconyx SC950C

Reconyx SC950CReconyx är välkänt för att producera högkvalitativa och pålitliga spårkameror som tillverkas i USA. Den höga kvaliteten kommer dock till ett pris, eftersom deras kameror rutinmässigt är 2 – 3x dyrare än andra märken. Om du har kämpat med kameror som varar eller hanterar frustrerande funktionella problem, kanske du vill överväga en Reconyx. SC950C är inget undantag och bör betraktas som en ”professionell” spelkamera eller säkerhetskamera tack vare sin orimliga prislapp.

SC950C kan fungera med antingen Verizon eller på&t och är verkligen inte så illa att ställa in. Reconyx packar ut en mycket detaljerad installationsguide som gör den första installationen en bris. Om du redan har Verizon kan du helt enkelt lägga till den här kameran i din plan för $5 per månad. För at&T-kunder lägger du till en $9.99 ”extra rad”. Det finns en CD med programvara som måste installeras för att slutföra installationen. Det är här du kommer att ange telefonnummer och e-postmeddelanden för kameran för att skicka bilderna.

prestanda: liksom alla reconyx-kameror kommer dagfoton att vara tydliga och färgglada och nattfoton skarpa med solid djupkontrast. Textmeddelandebilderna kommer att vara 512 x 384 i storlek och komprimeras digitalt för att spara data. Bilderna i full upplösning sparas på SD-kortet för senare hämtning. Det största problemet med kameran är batteriets livslängd.

Du kan bara förvänta dig att få 1-2 månader av 12aa-batterierna. Som sådan måste du använda en Reconyx solpanel och bör inte använda den här kameran på en iögonfallande plats. Medan Reconyx SC950C är utmärkt på vad den gör, kan priset och batteritiden göra det till en bättre säkerhetskamera än en jaktkamera.

Visa på Amazon

dold kod Svart 12.0 (vid& T) / Blackhawk 12.0 (Verizon)

coverts senaste erbjudanden i mobilkameror är koden Black 12.0 och Blackhawk 12.0, den enda skillnaden är den trådlösa bäraren. Koden svart är för AT&t serviceområden. För att ställa in kameran går du helt enkelt till Covert-Wireless.com och registrera dig/logga in för att lägga till kamerorna IMEI-nummer och SIM-kort ICCID. Sedan väljer du din dataplats och ger din kamera ett personligt namn och en beskrivning. Sammantaget är det en tillfredsställande strömlinjeformad process.liksom de flesta cell trail-kameror kan Code Black styras och övervakas på distans via den hemliga appen eller webbplatsen. Alla inställningar ändras med enkla På / Av-knappar på kamerans sida. Du kan ändra Från foto till Video, fotostorlek, burstläge, känslighet, timers, samt sätta gränser för antalet foton per dag.

prestanda: full upplösning dagtid bilder är mycket trevligt, så var inte orolig om texten messaged bilder ser lite off. Detta beror på förluster som uppstår under komprimering, och originalbilden sparas på SD-kortet. Detekteringszonen är ganska solid, men avtryckaren är på den långsamma sidan vid 1,3 sekunder. Nattbilder är där den här kameran snubblar lite.

Från vad vi har sett i vår forskning kan det vara svårt att få suddiga nattfoton från den här kameran. Strömförbrukningen hos de dolda kammarna är ganska genomsnittlig för mobilaktiveringsmodeller. Du kan förvänta dig att få 2-3 månader på en uppsättning 12aa litiumbatterier, förutsatt att kameran är i ett område med genomsnittlig djurlivsaktivitet.

Visa på Amazon

Wildgame Innovations Crush Cell 8

medan Crush Cell 8 kan se konstigt ut jämfört med de flesta spårkameror, är det faktiskt en kompetent mobilspårkamera med en attraktiv prislapp. Att få kameran och serviceinställningen verkar vara det som snubblar de flesta med den här kameran. Crush Cell 8 kan användas på T-Mobile eller vid&T (GSM-nätverk). Nyckeln till att få serviceinställningen är att ha ditt SIM-kort aktiverat som en ”data och Android-kompatibel”.

När du har SIM-kortet, ta 4 D-batterier, ett 32GB SD-kort och du är redo att programmera kameran med e-postadresser och telefonnummer. Var noga med att formatera SD-kortet innan du börjar.

det finns ingen app eller webbportal för Crush Cell 8, så du måste manuellt ange nummer och adresser. Det kan tyckas besvärligt, men då är det ingen extra kostnad för appar eller webbåtkomst.

prestanda: Crush Cell 8 har många fantastiska funktioner. Eftersom den har en extern LCD-skärm kan du förhandsgranska vad kameran ser så att du får den perfekta vinkeln för dina bilder. 8MP-bilder är inte de största tillgängliga, men vi vet att MP-värdet kan manipuleras. Bild-och videokvaliteten rapporteras vara mycket bra. Du borde veta att Crush Cell 8 körs på 4x d-cellbatterier, vilket ger kameran lite välbehövlig juice.

Visa på: Amazon

Spypoint LINK 3G/Spypoint LINK 4G Review

den nya Spypoint Link-serien syftar till att vara de mest problemfria mobilspelkamerorna möjliga. Det finns ingen undrar om kameran kommer att fungera på din smartphone plan, eller om det finns täckning. Istället köper du trail camera serviceplan direkt via Spypoint, och de hanterar resten. De har både en länk 3G och länk 4G, beroende på vilken hastighet du vill ha. 4G är ganska fantastisk, men det kommer till ett högt pris över 3G.

det största du behöver veta om den här kameran är att den bara körs på 6AA-batterier. De flesta andra mobilkameror körs på 12. För att batterierna ska hålla längre bör du använda Batchläget. Istället för att överföra varje bild som den tas får du partier med foton vid ett visst tidsintervall. Det finns en extern port för anslutning av ett uppladdningsbart batteri med solpanel eller externt 12V-batteri för ytterligare förlängning av batteriets livslängd.

Prestanda: de nya LÄNKKAMERORNA har en löjligt snabb utlösningshastighet på .07 sekunder. Detekteringsområdet är också bra ut till 70 fot eller mer. Spypoint Link-planer kostar från $15 (1000 foton) till $25 per månad (obegränsat). Jaktplanen täcker dig i 3 månader, men den årliga+ planen ser ut att vara det bästa värdet, med obegränsad fotoöverföring och obegränsad fotohistorik på webbplatsen. Den enkla installationen och snygga bilder bör Spypoint LINK kameror högst upp i listan om du kan hitta en.

Visa på: Amazon

Spypoint MMS Review

Spypoint MMS är ett spännande alternativ för mobilspårkamera. Det är lillebror till LINK 3G och 4G cell kameror och ger dig de mest trådlösa företag alternativ av någon cellulär trail cam vi har granskat. Det är mycket likt dessa kameror i storlek, form och specifikationer. MMS tar bara 10MP-bilder jämfört med 11 och 12MP, men det är knappast en stor skillnad.

den största skillnaden med Spypoint MMS är att den levereras med ett oregistrerat SIM-kort som kan aktiveras i de mest populära trådlösa företagen, inklusive AT&T, Verizon, T-Mobile, Sprint och US Cellular. Din första registrera SIM med önskad tjänst, antingen som ett tillägg till din smartphone data plan eller med en förbetald plan. Sätt i SIM-kortet i kameran, sätt på det och du går igenom en enkel ”installationsguide”. Då är allt du gör att testa anslutningen till cellnätet, och du är bra att gå.

MMS kan inte konfigureras i Spypoint-appen, så du måste göra det manuellt innan du ställer in det. Den har samma flammande 0,07 sekunders utlösare, och foton kan förväntas vara lika bra som på LÄNKVERSIONERNA. Om du letar efter en mobilspelkamera som är lätt att installera och är en pålitlig fototagare, bör Spypoint MMS vara en att kolla in noggrant.

Visa på Amazon

Stealth Cam GX45NGW recension

läsare av den här bloggen vet att jag är ett stort fan av Stealth Cam, så jag var glad att se hur deras cellulära GXW-modell har gått över webben. GXW ska vara den första mobilkameran som skickar dig både foton och videor över det trådlösa nätverket.

kameran körs på& T eller T-Mobile GSM-nätverk och installationen har blandade recensioner. Vissa användare klagade det var komplicerat, men killarna på TCP säger att det är en av de enklaste de har sett. För att fungera måste du först ladda ner appen ”Stealth Cam Remote” för antingen Android eller iOS och skapa ett nytt konto. Om du vill ha&T, kommer GXW förpackad med ett SIM, allt du behöver göra är att gå till https://buyasession.att.com och köpa en förbetald dataplan. När du har laddat i batterier, SIM/SD och slår på den följer du helt enkelt installationsguiden och du är redo att rocka.

prestanda: Stealth Cam GXW tar utmärkta bilder tack vare en stor detekteringszon, med en andra utlösare på sub-Kubi. Jag förväntar mig inget mindre från en Stealth Cam. Videor är små för att skicka trådlöst och sparas i full upplösning på SD-kortet. Liksom alla cellulära trail kammar, batteritid kan vara ett problem, så bästa praxis är att använda Batch-läge och se till att ha 3 barer mottagning på absolut minimum.

inledande recensioner blandades för den här kameran, vissa personer har problem med trådlös installation och kontosynkronisering. Nyare recensioner från 2016 verkar dock indikera att de ursprungliga problemen har lösts, och TCP-killarna verkar verkligen gilla kameran totalt sett. Om du gillar Stealth Cam, bör GXW cellular allvarligt övervägas för din kameraflotta.

Visa på: Amazon

bästa trådlösa Spårkameror

trådlösa spårkameror använder vanligtvis lokala Wi-Fi-nätverk för att överföra bilderna till dig. För att detta ska fungera måste kameran antingen ligga inom ditt hem Wi-Fi-nätverk eller så måste kameran kunna skapa sin egen Wi-Fi-hotspot. Det tidigare alternativet är bättre för fastighetsövervakning, medan det senare alternativet är bäst för jakt. Kameror med Wi-Fi-förmåga gör att du kan hålla dig långt borta från din kamera medan den skickar sina bilder över mobilnätet till din enhet, vilket inte är lika roligt som att få stora pengar textmeddelanden på din vilstol, men det är bättre än ingenting.

Reconyx Microfire MR5 Review

Reconyx Microfire MR5 Reviewom du verkligen måste undvika den extra månatliga dataavgiften kan reconyx Microfire MR5 Wi-Fi trail-kameran vara ditt enda hopp. Som du ser nedan får Wi-Fi-kameror tydligen inte mycket uppmärksamhet från kameratillverkarna och lider av dålig programvara och appar. Jag förväntar mig inte att detta kommer att vara fallet med MR5, eftersom Reconyx har ett skottsäkert rykte att upprätthålla.

först har MR5 en formfaktor som påminner mig om en säkerhetskamera, inte en hjortkamera. Men om du tänker på det har den 2″x5″ runda kroppen en riktigt liten profil och bör göra det enkelt att dölja i skogen.

kameran packar upp som en ficklampa, med 6AA-batterierna laddade i en burkformad hållare och all elektronik förpackad snyggt framtill. Det finns inte ens några externa knappar på MR5, allt du behöver är Buckview mobile app för att använda kameran.

Wi-Fi-intervallet är ungefär 100 fot, men din körsträcka kan variera. Bilderna är en sann 3MP (inte interpolerad som andra kameror) och spelar in 720p-video. MR5 är en ingen glödkamera, så du får färgfoton i dagsljus och svartvitt på natten. Om du letar efter en trådlös testkamera utan behov av en månatlig mobildataplan är Reconyx Microfire MR5 den enda modellen jag skulle rekommendera.

andra trådlösa spårkameror:

• Kodiak Series Wi-Fi Camera – Kodiak har många dåliga recensioner online, och även Trail Cam Pro kunde inte få Wi-Fi-funktionen att fungera alls. Jag grävde lite, och det låter som om du behöver ha ETT Klass 10 eller snabbare SD-kort för att få chansen att det fungerar. Om du har tålamod för detta bör du få minst 150ft-intervall för att ladda ner dina foton till din enhet.
  • Spypoint Tiny-Plus-Tiny-Plus är en ganska bra spårkamera i sig, med en mycket kompakt design. Bilder kan förväntas vara skarpa och tydliga, men det lider också av en nedslående Wi-Fi-prestanda. Jag skulle undvika båda dessa trådlösa spårkameror och få en Reconyx MR5 istället.

Cellular Trail Camera Pros & nackdelar

fortfarande inte övertygad om att cellular trail kameror är framtiden? Här är för-och nackdelarna med att välja trådlöst över standardspårkameror.

fördelar

• du behöver bara besöka din spårkamera för att ställa in den, byta batterier och ta ner den. Inte mer undrar om att flytta bort rådjur genom att besöka din kamera platser.
  • cellulära spårkameror tar kvalitetsbilder och videor, precis som deras icke-trådlösa kusiner.
  • Du kan ställa in dina kameror för att skicka bilder via e-post, SMS eller en molnbaserad lagringsplats för senare granskning. Att få hjortbilder i din e-post är extremt roligt, och ett av de bästa sätten att pumpas upp för den kommande säsongen. Prova det så ser du varför.
  • vissa kameror gör att du kan ändra inställningarna på din kamera på distans. Säg att du får bilder av en trevlig buck en dag; du kan fjärr ändra inställningarna för att ta en video nästa gång som ole slob kommer igenom.
  • Du kan ställa in dina mobilkameror på avlägsna platser och fortfarande få bilder. Tänk stort, som att ställa in en kamera på din jaktfastighet i Kansas och titta på bilderna där du bor i Minnesota.

nackdelar

• kostnaden är den främsta nackdelen med cellulära spårkameror. Cellkameror är flera gånger dyrare än stick-och pic-kameror. Det handlar om huruvida fördelarna uppväger kostnaderna, och det kommer att vara annorlunda för varje jägare.
  • Det är tråkigt att säga, men det finns människor där ute som kommer att jack din spelkamera om de ser den i skogen. Cellulära spelkameror gör saftiga mål för tjuvar, även om de flesta kan inaktiveras och göras oanvändbara om det blir stulet.
  • varje kamera behöver sin egen mobilplan, vilket är en extra månadskostnad för en redan dyr kamera.
  • kamerorna kan vara ström hungrig. I viloläge drar de flesta kameror väldigt lite ström, men när de börjar överföra bilder över cellnätet används juicen i högre takt. Det är klokt att använda litiumjonbatterier eller extern ström för bästa resultat.

Vanliga frågor

Q: behöver trailkameran vara i samma nätverk som din smartphone?

Nej, kameror är inställda för att fungera på ett nätverk ur lådan, vanligtvis vid&T eller Verizon. Varje kamera har sitt eget SIM-kort och sin egen månatliga serviceplan. Du kan dock spara lite pengar genom att köpa kameror som använder samma nätverk som din telefon och gör kameran till en tilläggsenhet.

Q: Hur mycket kostar månatliga spårkamera cellplaner?

Planpriserna varierar mycket, men du kan förvänta dig att betala var som helst från $5 till $25 per månad beroende på dina databehov. Det finns också ibland aktiveringsavgifter som krävs för varje kamera.

Q: Hur stark signal behöver jag för att kameran ska fungera?

tumregeln är att du behöver minst 3 barer mottagning för cellulära trail kameror för att fungera bäst. Med det sagt, många människor har framgång med bara 2 barer. Du behöver bara veta det i förväg och experimentera med placeringar.

f: vilken storlek SD-minneskort kan användas i Cellular Trail Cams?

de flesta märken och modeller fungerar med högst 32 GB SD-minneskort. Det kan hjälpa till att ha SD-kort med klass 10-hastighet eller snabbare för att fungera bäst med celltornnätverk.

F: Hur stor dataplan behöver jag köra kameran?

detta beror på hur aktivt ditt område är och hur många bilder du vill se. Beroende på ditt kameramärke får de minsta planerna vanligtvis 1 000 till 1 500 bilder per månad (30-50 per dag). Om det inte verkar tillräckligt, finns det planer på upp till 7000 bilder per månad och högre.

f: vilka är de bästa batterierna för Mobilspårkameror?

de flesta mobilkameror körs på AA-batterier. De enda batterierna jag kan rekommendera är Energizer Ultimate litium AA. Du kan få en låda med 24, som får Dig 2 uppsättningar på en typisk mobilspelkamera. Du kan få andra märken, men de måste absolut vara litium eller du kommer att bränna igenom dem i en alarmerande takt.

F: Kan jag använda en solpanel med cellulära Spårkameror?

Ja, det kan du. Många märken erbjuder sin egen solpanel som håller batterierna i kameran laddade. Se bara till att din kamera är säkrad i en lockbox med en python-kabel eftersom en solpanel gör närvaron av din dyra kamera uppenbar.

f: Varför är Mobilspårkameror så dyra?den elektronik som krävs för att kommunicera med mobiltorn är mer komplicerad än en enkel punkt och skjutspårkameror. Liksom alla andra enheter, ju fler funktioner det finns, desto dyrare blir de. Jag misstänker att HCO, Bushnell och Reconyx perfekt sin teknik, priserna kommer naturligtvis att komma ner.

*Senast uppdaterad 2021-03-25 kl 07: 02 / produktlänkar & bilder från Amazon Product Advertising API