recenzie: „Dark Skies” este un răcitor eficient de răpire extraterestră anulat de un final care nu reușește să-și îndeplinească promisiunea

răpirea extraterestră, presupusele fenomene adevărate în care cetățenii obișnuiți sunt furați din paturile lor, experimentați și returnați, este o idee cu adevărat înfricoșătoare-una ale cărei posibilități super-înfricoșătoare au fost explorate Christopher Walken, cel mai faimos; ingenios structurat „foc pe cer” cel mai eficient). Filmul Ultimate alien abduction, ceva ce ar putea face pentru somnul liniștit pe timp de noapte ceea ce „Jaws” a făcut pentru o zi la plajă, nu a fost încă produs și „Dark Skies”, un nou lucru de groază SF care grefează tema răpirii extraterestre pe ceea ce este în esență un remake liber al „Poltergeist”, încearcă cu siguranță o astfel de ispravă. Și este destul de înfricoșător. Din păcate, toată munca sa grea este anulată de un final uluitor de prost, care este aproximativ echivalentul cinematografic al unei sonde anale nedorite.așa cum” poltergeistul „a fost înrădăcinat în peisajul suburban al Americii lui Reagan, la fel și” cerul întunecat ” este ferm plantat în climatul economic post-recesiune de astăzi. Tatăl, Daniel Barrett (Josh Hamilton), este un arhitect șomer în căutarea unui loc de muncă, în timp ce soția sa Lacy (Keri Russell, teribil ca întotdeauna) este împovărată cu susținerea familiei ca agent imobiliar într-un moment în care nimeni nu cumpără case. Au doi fii tineri – fiul mai mare Jesse (Dakota Goyo din „Real Steel”) crește prea repede, datorită prieteniei sale cu un băiat mai în vârstă tulburat; și Sam (Kadan Rockett) are toate problemele sale – mai ales când începe să le transmită părinților săi că este vizitat noaptea de o figură umbroasă pe care o descrie drept „Sandman.”

Popular pe IndieWire

secvențele timpurii din” Dark Skies”, când ciudățenia din altă lume este mai binevoitoare, aduc în minte nu numai” Poltergeist „(cu scaunele sale stivuite geometric și spiritele farse), ci și alte filme de tip”Steven Spielberg presents” din aceeași perioadă. Există câteva secvențe de cădere a maxilarului care se învecinează cu transcendența, unde camera alunecă deasupra capului, urmărindu-l pe Jesse plimbându-și bicicleta prin cartierul sub-populat. Aceste momente surprind perfect acel sentiment al copilăriei – genul de aer târziu de vară, care atârnă greu de toate posibilitățile de a nu fi forțat la școală, libertatea și explorarea pe care le oferă mobilitatea și acele încărcături hormonale înfloritoare care transformă interacțiunea socială ușoară în chestii de uimire cosmică – și scriitorul/regizorul Scott Stewart, tehnicianul de efecte vizuale care a făcut anterior „preotul” și „Legiunea” interschimbabil de agresive, ar trebui lăudate. Este senzația pe care” Super 8 ” a încercat să o realizeze, dar nu a putut să o stabilească.

încet, dar sigur, filmul se intensifică, iar vizitele nocturne devin mai oribile. Copiii încep să aibă convulsii și sunt acoperiți de vânătăi de cerneală pe care vecinii le confundă cu abuzul părinților (un subplot bogat care, din păcate, este abandonat spre sfârșitul filmului), iar adulții au fiecare perioade de „timp lipsă” și semne ciudate pe corpul lor. Într-o scenă cu adevărat înspăimântătoare, Trei turme de păsări se prăbușesc în casa lor, lovind fiecare fereastră cu o lovitură de stropire, ca și cum ar fi atrasă de o forță nevăzută. O altă secvență îl are pe Daniel, care mai devreme în film sugerează tăierea cablului ca o modalitate de a tăia grăsimea financiară, înființând o serie elaborată de camere de securitate într-un efort de a înregistra video ceea ce se întâmplă. La început, acest lucru se simte ca un cadou de cunoaștere a genului found footage, unul pe care producătorul „Dark Skies” Jason Blum a ajutat-o să revoluționeze cu „activitate paranormală” și oferă câteva secvențe de groază de gâscă, dar posibilitățile sale tematice și narative merg aproape în întregime neexplorate.

acesta este unul dintre aspectele mai paralizante ale „cerului întunecat” – că nu reușește să se angajeze în amenințările paralele la adresa familiei Barrett – invadatorii extratereștri care se joacă cu copiii și adulții care nu își pot aduna viața suficient pentru a oferi stabilitate familiei lor. Paralelele au fost desenate în mod clar în „Poltergeist”, cu familia în picioare pentru o America construită pe fantomele strămoșilor noștri, produsă într-un moment de lăcomie și egoism neobișnuit, și s-a adăugat la puterea singulară a acelui film (anulată oarecum de un șir inutil de continuări și spin-off-uri, dar încă puternic evidentă în original). Spre al treilea act din „Dark Skies”, Daniel primește un loc de muncă – acesta ar trebui să fie un mic Triumf și să aibă un efect similar în complotul extraterestru, dar nu. nimic nu se materializează niciodată așa cum ar trebui. Aceste secțiuni, aparent, au fost spirited departe în noapte.

Barretts caută în cele din urmă sfatul unui „expert”, de data aceasta jucat de J. K. Simmons, în modul manivelă complet (apartamentul său este în abator, acoperit cu anunțuri de copii dispăruți pe care le face până la răpiri extraterestre). Apariția sa în film oferă o mică posibilitate, deoarece sugerează că există modalități prin care familia poate lupta împotriva atacului final al invadatorilor extratereștri. Pentru oricine care a crezut punctul culminant al ” Poletergeist „a fost un pic păsărică-picior, atunci acest schimb oferă speranță pentru un plin pe baie de sânge; ceva de genul” atac bloc „ca filtrat prin” asalt asupra incintei 13.”(De asemenea, amplifică neliniștea psihologică a întregului film. În timp ce o fotografie a lui Daniel care merge la magazinul de arme este puțin neclară, având în vedere evenimentele recente, aceste secvențe tind să rezoneze – familia, care a suferit atât de multă tensiune atât din interior, cât și din exterior, se unește pentru a învinge un inamic comun. Dacă tot ce a fost nevoie a fost răpiri extraterestre pentru a obține mama și tata să înceapă să vorbească, așa să fie. Acesta este locul în care” Dark Skies ” își atinge pasul și puteți ajunge cu adevărat în spatele lui; a fost înfricoșător și distractiv înainte (dacă este puțin subțire), dar ar putea fi cu adevărat excepțional în această întindere de acasă.

Din păcate, totul se destramă în cele din urmă. Asediul începe, desigur, cu înfloriri reci, cum ar fi unghiile care se rotesc înapoi din balamale, iar apoi o serie de scene se întâmplă din motive care nu au prea mult sens, ceea ce deraiază Total orice tensiune, anxietate sau distracție. În cazul în care aceste scene chiar a venit de la este sincer ceva în valoare de nedumerit peste. Ei par să fi fost airlifted dintr-un film diferit cu totul și efectul este de a șterge nu numai tensiunea pe care secvența a fost construirea spre, dar pentru a anula toate lucrurile pe care le-ar fi plăcut în cele nouăzeci de minute anterioare ale filmului. (De asemenea: niciodată nu te uiți bine la monștri, ceea ce este întotdeauna un bummer.) Răpirile extraterestre sunt o idee cu adevărat terifiantă, iar construirea unui film de răpire extraterestră pe șablonul „Poltergeist” este o idee grozavă. Dar ” Poltergeist „a avut un lucru” Dark Skies ” este extrem de nevoie de: follow-through.