anmeldelse: ‘Dark Skies’ er en effektiv Alien Abduction Chiller fortrydt af en afslutning, der ikke lever op til sit løfte

Alien abduction, de angiveligt sande fænomener, hvor hverdagens borgere bliver stjålet fra deres senge, eksperimenteret med og returneret, er en virkelig skræmmende ide – en, hvis super skræmmende muligheder kun er blevet udforsket i en håndfuld film (“Communion,” med Christopher Gå, mest berømt; den genialt strukturerede” ild i himlen ” mest effektivt). The ultimate alien abduction movie, noget der kunne gøre for fredelige natlige slumrer, hvad” kæber “gjorde for en dag på stranden, er endnu ikke produceret og” Dark Skies”, en ny sci-fi horror thingee, der transplanterer alien abduction theme på, hvad der i det væsentlige er en løs genindspilning af” Poltergeist”, forsøger bestemt en sådan feat. Og det er ret skræmmende. Desværre fortrydes alt dets hårde arbejde af en forvirrende tåbelig afslutning, der stort set er den filmiske ækvivalent af en uønsket anal probe.

ligesom “Poltergeist” var rodfæstet i forstadslandskabet i Reagans Amerika, er også “Dark Skies” solidt plantet i dagens økonomiske klima efter recessionen. Faderen, Daniel Barrett (Josh Hamilton), er en arbejdsløs arkitekt på udkig efter arbejde, mens hans kone Lacy (Keri Russell, fantastisk som altid) er belastet med at støtte familien som ejendomsmægler på et tidspunkt, hvor ingen køber hjem. De har to unge sønner-den ældre søn Jesse (Dakota Goyo fra “Real Steel”) vokser op for hurtigt takket være hans venskab med en urolig ældre dreng; og Sam (Kadan Rockett) har problemer alle sine egne – især når han begynder at videresende til sine forældre, at han bliver besøgt om natten af en skyggefuld figur, han beskriver som “Sandman.”

populær på Indienledning

tidlige sekvenser i” Dark Skies”, når den anden verdenske underlighed er mere velvillig, husk ikke kun” Poltergeist “(med sine geometrisk stablede stole og prankish spiritus), men også andre”Steven Spielberg presents” -type film af samme periode. Der er nogle kæbefaldende sekvenser, der grænser op til transcendens, hvor kameraet glider over hovedet og ser Jesse ride sin cykel gennem det underbefolkede kvarter. Disse øjeblikke fanger perfekt den følelse af barndom – den slags sensommerluft, der hænger tungt med alle mulighederne for ikke at blive tvunget ind i skolen, den frihed og udforskning, som mobilitet giver, og de voksende hormonafgifter, der omdanner let social interaktion til det kosmiske forundring – og forfatter/instruktør Scott Stuart, den visuelle effekttekniker, der tidligere gjorde den ombytteligt aggressive “præst” og “Legion”, bør roses. Det er den fornemmelse, “Super 8” forsøgte at opnå, men kunne ikke helt etablere.

langsomt men sikkert intensiveres filmen, og de natlige besøg bliver mere forfærdelige. Børnene begynder at få anfald og er dækket af inky blå mærker, som naboerne fejler for forældremishandling (en rig delplot, der desværre opgives mod slutningen af filmen), og de voksne har hver perioder med “manglende tid” og mærkelige mærker på deres kroppe. I en virkelig skræmmende scene, tre flokke af fugle styrter ind i deres hjem, rammer hvert vindue med en splattery dunk, som om tegnet af nogle usynlige kraft. En anden sekvens har Daniel, der tidligere i filmen foreslår at skære kablet som en måde at trimme det økonomiske fedt på, oprette en udførlig serie sikkerhedskameraer i et forsøg på at videobånd, hvad der foregår. I første omgang føles det som et vidende blink på den fundne optagegenre, en, som “Dark Skies” – producenten Jason Blum hjalp med at revolutionere med “Paranormal Activity”, og det giver et par sekvenser af goose Humpy dread, men dens tematiske og fortællende muligheder går næsten helt uudforsket.

dette er et af de mere lammende aspekter af “Dark Skies” – at det undlader at engagere sig i de parallelle trusler mod Barrett – familien-de fremmede angribere, der knuser med børnene og de voksne, der ikke kan få deres liv sammen nok til at give stabilitet til deres familie. Parallellerne blev tydeligt tegnet i” Poltergeist”, hvor familien stod ind for et Amerika bygget på vores forfædres spøgelser, produceret på et tidspunkt med usædvanlig grådighed og egoisme, og det tilføjede filmens enestående magt (fortrydes noget af en unødvendig række efterfølgere og spin-offs, men stadig stærkt tydeligt i originalen). Mod den tredje akt af “Dark Skies” får Daniel et job-dette skulle være en lille triumf og have en lignende virkning i den fremmede plotline, men det gør det ikke. intet materialiserer sig nogensinde som det burde. Disse sektioner, tilsyneladende, er blevet spændt væk om natten.

barretterne søger til sidst råd fra en “ekspert”, denne gang spillet af J. K. Simmons, i fuld-on crank mode (hans lejlighed er i shambles, tapetseret med manglende barnemeddelelser, han Chalker op til fremmede bortførelser). Hans optræden i filmen giver en smule mulighed, da han antyder, at der er måder, hvorpå familien kan kæmpe tilbage mod det endelige angreb fra udenjordiske angribere. For alle, der troede klimaks af “Poletergeist” var lidt fisse-footed, så giver denne udveksling håb om en fuld på blodbad; noget som “Attack The Block” som filtreret gennem “Assault on Precinct 13.”( Det forstærker også den psykologiske uro i hele filmen.) Mens et skud af Daniel, der går til pistolbutikken, er lidt plettet i betragtning af de seneste begivenheder, har disse sekvenser en tendens til at resonere – familien, der har lidt så meget belastning både indefra og uden, binder sammen for at besejre en fælles fjende. Hvis alt det krævede var fremmede bortførelser for at få mor og far til at begynde at tale, så vær det. Det er her “Dark Skies” rammer sit skridt, og du kan virkelig komme bag det; det var uhyggeligt og sjovt før (hvis lidt tyndt), men det kunne være virkelig usædvanligt i denne hjemmestrækning.

desværre falder alt fra hinanden i sidste ende. Belejringen begynder selvfølgelig med kølige blomstrer som negle, der spinder baglæns fra hængsler, og så sker der en række scener af grunde, der ikke giver meget mening, hvilket helt sporer enhver spænding eller angst eller sjov. Hvor disse scener endda kom fra, er ærligt noget værd at forundre sig over. De ser ud til at være blevet fløjet ind fra en anden film helt, og effekten er ikke kun at udslette den spænding, som sekvensen havde bygget mod, men at fortryde alle de ting, som du måske kunne lide i de foregående halvfems minutter af filmen. (Også: Du får aldrig rigtig et godt kig på monstrene, hvilket altid er en bummer.) Alien abductions er en virkelig skræmmende ide, og at bygge en alien abduction film på skabelonen “Poltergeist” er en god ide. Men ” Poltergeist “havde en ting” Dark Skies ” har hårdt brug for: opfølgning.